Byl tady zloděj!

Výtvarný záměr: vnímat kontrast světlé a tmavé plochy, vyniknutí barev na tmavém podkladu, seznámení s pastely.

Výtvarná technika: monotyp kolorovaný suchým pastelem.

Pomůcky: černý papír A1-A0, bílá temperová barva, bílá fixa, ploché štětce, suché pastely, fixativ, ubrus.

Motivace

Dnes si zahrajeme na detektivy. Představte si, že v noci někdo prošel tmavým pokojem a zanechal po sobě stopy. Ale než jsme ho stačili chytit, stopy začaly mizet! Kdo to mohl být? Co asi ukradl? My ty stopy zkusíme zachytit, než zmizí docela.

Hledej stopy –  na A4 vytiskneme, zalaminujeme a vystřihneme malé stopy od bot, umístíme je do mísy, zasypeme  pískem a děti pomocí štětečků po nich pátrají.

Realizace výtvarné činnosti

Na zem položíme černý papír. Na stůl připravíme do mističek bílou temperu a ploché štětce. Každé dítě si u stolečku natře celou dlaň včetně prstů barvou a dojde ji otisknout na libovolné místo na černém papíře. Učitelka bílou fixou napíše jméno dítěte u jeho ruky.

Po zaschnutí  dětem připravíme suché pastely (vynecháme bílý a černý pastel, odstraníme papírek, aby děti mohly kreslit s pastelem naplocho). Děti začnou tvořit mezející efekt – kolem prstů i přes ně nanáší  a roztírají pastel prsty, snaha o propojení barev, zaplnění celé černé plochy.

Závěr

  • Kdo asi zanechal tuto stopu? (ověření, zda si děti pamatují, kde zanechaly svůj otisk)
  • Kam asi zloděj šel? (příběh či procvičování směrů)
  • Reflexe – Líbilo se ti hrát na detektiva? Co bys dělal, kdybys viděl zloděje?
  • Učitelka společnou práci zafixuje fixativem a připevní na nástěnku. 

Inspirace z knihy: Tvoříme prožitkem 

5/5 (1)

Ohodnoť příspěvek

Sdílet příspěvek

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *