- Výtvarný záměr: vtisknout lvovi osobitou originalitu ve výrazu a doplnit ho o hřívu.
- Výtvarná technika: kombinovaná technika (podmalba temperou, kresba fixem, textilní koláž)
- Pomůcky: kruhové kartony, temperové barvy (žlutá, bílá), štětce, kelímky s vodou, černý lihový fix, děrovačka, vlny, nůžky, ubrus.
Motivace
- Povídání o tom, kdo je král zvířat a proč má lví hříva takový význam (výraz síly, kondice a zdraví, je znakem postavení a atraktivity pro samice)
- Ukázka obrázků nebo krátké video o lvech – jak vypadají, jak se chovají, kde žijí.
- Jak by mohla vypadat tvoje lví hříva?
Realizace výtvarné činnosti
Učitelka na všechny kruhové kartony vyrazí děrovačkou dirky kolem dokola ve stejných rozestupech. Každé dítě dostane kruhový karton. Pomocí štětce namalují cca uprostřed poníž bílý ovál, kde později bude umístěn čenich, vousky, okolí domalují žlutě. Necháme zaschnout. Po zaschnutí dokreslí děti černým lihovým fixem lví tvář – oči, čumák, tlamu fousky. Poté si vybírají různé vlny, které stříhají a provlékají dírkami. Kdo umí uzlík – udělá, kdo ne, pouze vlny provléká, s uzlíky dopomůže učitelka, která kolem dětí průběžně chodí. Neurčujeme délku hřívy, někdo ji tvoří z dlouhých vln, někdo z velmi krátkých, nebo to střídá. Pouze pokud je vlna příliš krátká, že nejde ani zavázat, apelujeme, aby stříhaly delší provázky. Snaha, aby provlékly vlnu všemi dírkami, ale nenutíme, pokud jsou děti z práce vyčerpané, případně lze rozdělit tuto činnost do více dnů.
Závěr
- Společně si prohlédneme všechny lvíčky a obdivujeme, jak je každý jiný.
- Děti mohou o svém lvu vyprávět – jaké má jméno, kde žije, co má rád.
- Pochvala za trpělivost při provlékání a tvořivost při výběru barev.
- Reflexe: Co bylo pro tebe nejtěžší? Co tě bavilo nejvíc?