- Výtvarná technika (postup): rozfoukávání tuše, kresba dřívkem
- Pomůcky: hnědá tuš, kelímky, brčka, čtvrtky A3-A4, žlutá temperová barva, špejle
Motivace a hra
Výtvarnou aktivitu zařazujeme v týdnu, kdy s dětmi probíráme jarní květiny. Kromě obrazové dokumentace je dobré mít i živou ukázku keře ve váze, aby si děti udělaly představu o jeho skutečném vzhledu. (+ hledáme keře zlatého deště v přírodě)
Realizace výtvarné činnosti
- pracujeme vždy s menší skupinou dětí (= 1 stoleček)
- nejprve dětem rozdáme brčka a čtvrtky (dobré ze čtvrtky A3 vystřihnout delší obdélník táhnoucí se do výšky)
- kápneme dětem tuš do dolní části čtvrtky, předvedeme způsob držení brčka a foukání (snažit se rozfoukat všechny loužičky)
- kdo chce přidat tuš pro dotvoření dalších větví, ukáže si místo kápnutí
- keře dáme schnout a přizveme si další skupinku dětí
- po dokončení keřů připravíme do mističek žlutou temperovou barvu
- opět pracujeme v menších skupinkách
- pracujeme s dřívky, či špejlemi- upozornit na potřebu častějšího namáčení špejle do barvy
- pouze naznačíme možnosti zpracování kvítků (hvězdičky, tečky, čárky, květy), ale více nezasahujeme, necháme na fantazii dětí