- Výtvarný cíl: barevné ozvláštnění nevýrazných trhlin, děr na ulicích
- Výtvarná technika (postup): street art, kombinovaná technika
- Pomůcky: ukázky z tvorby autorů graffiti a street-artu, papíry A5 na psaní, plastové lahve s vodou, štětce, temperové barvy, kelímky na vodu, fotoaparát
Motivace a hra
- Zvláštní stopou člověka je psaní po zdech. Většina jistě viděla graffiti.
- Kde všude se s nimi můžeme setkat?
- Jaká místa sprejeři vyhledávají?
- V čem je problém jejich sprejování?
- Slyšeli jsme již street art?
- Na základě obrázků se děti budou snažit najít základní znaky, rozdíly mezi těmito příbuznými směry, které sepíší na papír.
- Street art neboli pouliční umění, nemusí vycházet pouze ze šablon, či lepení různých nálepek, samolepek a plakátů ve městech.
- Do street art patří Jan Kaláb. Ten se liší tím, že sprejoval na povolených místech, tvořil prostorové 3D reliéfní graffiti z polystyrenu a umísťoval je na hlavní místa, kde si jich každý kolemjdoucí musel všimnout.
Realizace výtvarné činnosti
- Nás však bude zajímat jiný přesah graffiti od Jana Kalába.
- Mimo jiné maluje pastelovými barvami záplaty na chodnících, sype barvy do louží, vyplňuje jimi trhliny v asfaltu.
- Naše vesnice je bohatá na tyto úkazy v silnicích. Jak si s nimi poradíme, je na nás.
- Jediné, co budeme k tomuto umění potřebovat, bude voda, štětce a tempery, kterými zbarvíme malé množství vody a vlijeme do děr.
- Především budeme ale potřebovat oči, které objeví zajímavé skulinky v okolí a učiní je tak zajímavými.
Závěr
- Street art bude v průběhu akce dokumentován.
- Každý žák může samozřejmě barevně zviditelnit i více míst.
- Společně projdeme jednotlivé malby, anebo je budeme ve fotografiích prezentovat ve třídě.
- Hledáme ty nejzajímavější z hlediska barevnosti, nápaditosti.
- Hodnotíme i objevení zajímavého předtím utajeného místa.