- Výtvarná technika (postup): body-art (otisky rukou)
- Pomůcky: temperové barvy (červená, oranžová, žlutá), štětce, kelímky na barvu, čtvrtky A4, hnědé papíry, nůžky, lepidlo
Motivace a hra
V rámci tématu týdne: Záchranný systém hovoříme o hasičích, jejich náplni práce i vybavení. Nejčastěji si spojujeme hasiče s hašením ohně. Proto si nejprve oheň vytvoříme a následně ho pomocí hasičských aut uhasíme.
Realizace výtvarné činnosti
- nejdříve dětem názorně ukážeme, jak budou postupovat při otiscích rukou
- děti si namočí štětec do libovolné tempery (neředíme je vodou) a potřou jím celou dlaň i s prsty
- prsty představují plameny, které šlehají různými směry, tudíž je dobré otiskovat ruku s roztaženými prsty
- po zaschnutí ohně dostanou děti proužek hnědého papíru,ze kterého si stříháním zhotoví polínka
- aby oheň mohl hořet, je nutné,aby dřevo bylo pod ohněm, či v něm (nikoliv aby létalo ve vzduchu, či bylo nad plameny)
- celou práci jsme završili omalovánkami hasičského auta, hotová auta vystřihneme a připojíme je na nástěnku společně s požáry.
Pingback: Záchranný systém (policie, hasiči, záchranka) | Výtvarná výchova