sdíleli schopnost umělecky zhodnocovat a využívat haraburdí, šrot a odpadky
umělci chtěli upozornit lidi na věci, které jim už dávno zevšedněly kvůli průmyslové sériové výrobě, kdy se ztrácí originalita výrobku, proto se snažili obyčejné věci ozvláštnit
neusilovali o nový způsob zobrazení skutečnosti, ale o nové přístupy k jejímu vnímání
jde o jednu z variant stírání hranic mezi uměním a životem
FERNANDEZ ARMAN
*1928 – †2005, Francie USA
vytvářel akumulace = hromadění, v nichž v jednom objektu shlukoval velké množství nejrůznějších předmětů
používal rozličné druhy materiálů – víčka od lahví, skleněné oči, injekční jehly a stříkačky, nedopalky cigaret, hasáky, malířské štětce
známý typem asamblážemi, ve kterém zachycuje skupinu předmětů, jako jsou zbytky jídel, které jedli jednotlivci, včetně talířů, stříbra a sklenic, všechny jsou připevněny ke stolu nebo desce, stolu uřízl nohy a celou asambláž pak vystavuje jako obraz na zdi
hlavním tématem Spoerriho uměleckých děl je jídlo a tento aspekt své práce nazval „Eat art” .
Krásné jako šicí stroj na operačním stole
Restaurace Spoerri
Daniel Spoerri – Krásné jako šicí stroj na operačním stole
Zdroj: Průvodce výtvarným uměním
CÉSAR
*1921 – †1998, Francie
jeden z čelních představitelů objektového umění
César se proslavil umělecky zohýbanými auty, zhutněnými vyřazenými kovy a odpadky, figurativními asamblážemi a hromadami pošlapaného plastu
komprese – zohýbaná auta, která měla představovat umělecká díla, vybral konkrétní vozy k drcení a míchání prvků z různě zbarvených vozidel
expanze – roztahování a rychlé tuhnutí materiálu (polyuretanová pěna) a objekty zatavené do plexiskla(psací stroje, větráky)