princip Hartungova umění spočíval v tom, že ani malíř sám po začátku práce nevěděl, jak bude vypadat konečné dílo, a nechal se zcela unášet hlubokými emocemi, které tak vlastně v obraze popisovaly jeho duševní stav
maluje lineární kompozice
využívá netradiční malířské náčiní – hřebeny, košťata
vytváří škrábance do ještě mokré barvy, která umožňuje prosvítání plátna
obrazy označuje písmenem T (tabule), datem, pořadovým číslem
experimentoval s rozmanitými materiály, kombinoval olejové barvy s rozdrceným mramorem, práškovým pigmentem i latexem, aby tak vytvořil rozměrná díla s výrazným povrchem, které pak dodatečně zdobil detaily a dalšími doplňujícími prvky
jeho tvorba byla obdivována pro svou hrůzyplnou krásu a pro zpracování, které vzbuzovalo dojem, jakoby obraz prošel dlouhým časovým obdobím, které se podepsalo na jeho povrchu
důležitou roli pro něj hrála textura
Červené znamení na kaštanovém podkladě
Antoni Tápies – Červené znamení na kaštanovém podkladě