- Výtvarný cíl: vyjádření vlastní představy o tom, jak by mohla zmrzlina vypadat.
- Výtvarná technika: plošné modelování.
- Pomůcky: šablony nanuku a zmrzlin na kartonu, dřívka na nankuky, tekuté lepidlo, samotvrnoucí modelovací hmota (my použili pastelovou od značky Kores), fixy.
Motivace
- Jaká zmrzlina vám nejvíc chutná?
- Znáte rozdíl mezi nanukem a kopečkovou zmrzlinou?
- Jaké barvy může mít zmrzlina? Jaké příchutě? Má někdo rád duhovou?
- Děti se stanou zmrzlináři a pomohu vytvořit novou zmrzlinu.
Realizace výtvarné činnosti
Učitelka dětem připraví kartonové šablony nanuků a zmrzlin (čtvrtka by se zkroutila a po zaschnutí ohýbala vlivem tíhy nalepené hmoty). K šablonám nanuků učitelka přilepí dřívka.
U kopečkové zmrzliny děti dokreslí fixami kornoutek – mohou přidat pruhovaný vzor, mřížku nebo ho celý vykreslit.
K modelování lze využít i klasickou modelínu. My pracovali se samotvrnoucí modelovací hmotou, která je měkká a na vzduchu do druhého dne vytvrdne v tvrdou pěnu. Děti z kelímků nabírají hmotu a rukama jí vtlačují do části, kde je zmrzlina. Mohou jednou barvou pokrýt celou zmrzlinu a poté přidat různé tečky, hadíky odlišnou barvou anebo barvy míchat, kombinovat. Výtvory dětem podepisujeme z druhé strany. Hotové mrazivé pochoutky necháme do druhého dne zatvrdnout.
TIP: Do modelíny můžou děti vmáčknout různé glitry, flitry, které tam po zaschnutí budou pevně držet.
Závěr
Děti si zmrzliny a nanuky navzájem ukazují a popisují, jaké mají příchutě, jak by chutnala. Lze uspořádat výstavu zmrzlinářství a ptát se dětí, která další je svou kombinací barev zaujala natolik, že by ji také rády ochutnaly.
Sdílet příspěvek











