- Výtvarný záměr: seznámení se vzhledem sněženek.
- Výtvarná technika: kombinovaná technika (koláž, kresba fixami, malba temperami, slash painting)
- Pomůcky: kruhový karton, kulaté vatové tamponky, černý centropen , nůžky, tekuté lepidlo, tmavě a světle zelená fixa, bílá temperová barva, větší ploché štětce, voda, kelímky na barvu, ubrus.
Motivace
- Jak poznáme, že přichází jaro? Jaké květiny rozkvétají jako první?
- Hádanka: Jsem drobná, bílá kráska, v zimě venku nemám strach. Hlavičku si skláním k zemi, na jaře jsem první z květin.
- Ukázka sněženek na obrázku nebo skutečných květin.
- Báseň: Táta včera na venku, našel první sněženku. …
Realizace výtvarné činnosti
Děti si vezmou dva vatové tamponky. Na každý z nich nakreslí černým centropenem zoubky (vlnkovitý okraj okvětního lístku). Protože stříhání vatových tamponků asi moc dětem nepůjde, dopomůže učitelka. Děti sněženky potřou lepidlem a přilepí kamkoliv na kruhový karton. Fixami dokreslí stonek, podlouhlé lístky a na tamponek toulec. Poté plochým štětcem namalují na zemi neředěnou bílou temperou sníh. Děti přesuneme na jiný stůl či zem, kam na ubrus položí obrázek. Namočí plochý štětec do bílé tempery zředěnou s vodou a údery o násadku pocákají obrázek, aby vytvořily efekt padajícího sněhu.
Závěr
Společná prohlídka hotových obrázků. Povídání o tom, jak se každá sněženka trochu liší a přesto jsou všechny krásné. Touto tvorbou propojujeme výtvarnou tvorbu s přirodovědnými poznatky.