Domek plný úkolů

Domek plný úkolů – Pracovní listy pro předškoláky, čerstvé školáky a hlavně pro radost

Pracovní listy jsou sestaveny z patnácti krátkých příběhů, které se odehrávají kolem jednoho zdánlivě obyčejného domu. Příběhy popisují život zajímavých nájemníků, kteří v něm žijí. Ke každému příběhu jsou připojeny tři pracovní listy s úkoly. Ty je hravou formou ještě doplňují a čtenáři si děj mohou prožít i jiným způsobem. Úkoly -– pracovní listy k příběhům jsou pestré, jejich společným jmenovatelem je procvičování grafomotoriky, rozvoj zrakového a sluchového vnímání, orientace na ploše, rozvíjení slovní zásoby i dětské fantazie.
Listy jsou určeny dětem v předškolním věku a čerstvým školákům. Ale využijí je i družinářky a rodiče při cestách a při společných chvilkách trávených s rodinou.

Recenze

Když už bych si myslela, že mě nedokáže nic překvapit, opět zjistím, že může. Třeba těchto 15 příběhů s pracovními listy. Ta celková promyšlenost, provázanost, originalita – autorce tleskám.

Každý příběh je jiný, originální, čtivý, s rozsahem na jednu stranu A4. Vyjma toho úvodního, který nás seznamuje s domem na rohu ulice, vypráví každý další příběh o jednom bytě s nájemníkem/ky. Někdo bydlí sám, někdo v početné rodině, hrdiny jsou dospělí i děti. Dospělí většinou v něčem vynikají – v malování, šití, hudbě, zahradničení, zámečnictví, pečení, skládání hudby. V případě dětských hrdinů se tam leckdo z dětí i pozná –třeba ten, kdo nepustí telefon z ruky, nebo je tvrdohlavý, nepořádný, či se mu nechce po ránu vstávat. Postavy se v příbězích různě potkávají, pomáhají si.  V každém příběhu je mimo to i popsáno, kde přesně jednotliví nájemníci bydlí. Pod textem je pak k vystřihnutí okénko, které se lepí na konci knihy do domku plných oken, čímž se procvičí jak prostorová orientace, tak i porozumění textu. Hned mě napadlo, že po vyplnění lze i s tímto domečkem dál pracovat – díky tomu, že každé okénko obsahuje indicii z příběhu (např. dort, gramofon, květiny, štětce), můžeme si kromě prostorové orientace zpětně připomenout děje jednotlivých příběhů.

 V každém příběhu je vždy tučně označené 1-3 slovní spojení (hraje všemi barvami, předla blahem, práce měl až nad hlavu, trpělivost přináší růže, láska neznala hranic, třešnička na dortu, uletěly včely, koukali jak vyorané myši, klepala se jak ratlík, spolkl všechnu moudrost světa…), u kterých lze přemýšlet, proč vůbec kdysi vzniklo. Ke každému příběhu jsou zpracované 3 pracovní listy i s popisem zadání, které se k němu vztahují a doplňují ho. Například u zahradníka mají děti za úkol vystřihnout plodiny a nalepit je do záhonů tak, jak je hrdina v příběhu sázel, pexeso ovoce a zeleniny, přiřazení stromu k plodu. Rozmanitost úkolů je široká a NEOPAKUJE se. Rozvíjí porozumění čtenému, počty, barvy, grafomotoriku, zrakového vnímání, myšlení, orientaci v prostoru, časovou posloupnost, představivost i fantazii při volném kreslení.

Pokud byste chtěli využít jen pár pracovních listů i bez příběhu –jde to. Ale knížka přímo vybízí propojit pracovní listy s textem, čímž se děti dozví i nové poznatky třeba z různých povolání. Práce postupně se všemi příběhy by se nejvíc hodila pro domácí podmínky, kdy na ně budete více času, ve školce nás přeci jen někdy tlačí jiné tematické bloky.

Já určitě využiju texty a pracovní listy v tematických blocích o povolání, chování, režimu dne. Vřele ji doporučím maminkám předškoláků/malých školáků i učitelkám MŠ.

Žádné výsledky hodnocení

Ohodnoť příspěvek

Sdílet příspěvek

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *