- Výtvarný záměr: hledání barevného a strukturálního bohatství přírody
- Výtvarná technika (postup): průhledy, fotografování
- Pomůcky: fotoaparát, šablony postav s průhledy v oblečení, kniha Krtek a kalhotky
Motivace a hra
V rámci tématu týdne „Povolání“ se zabýváme švadlenou, módními návrháři.
Co šije švadlena? (vytleskáváme slabiky ša-ty, kal-ho-ty). Co potřebuje ke své práci?(nit, jehla, špendlíky, nůžky, látka, krejčovský metr). Jednotlivé pomůcky si názorně ukazujeme. Zkoumáme různé druhy látek, dotýkáme se jich, obdivujeme vzory, jejich barevnost. Aby děti měly představu, jak vzniká látka a následně oblečení, přečteme si pohádku: Jak krtek ke kalhotkám přišel.
Realizace výtvarné činnosti
Příroda je mocná módní návrhářka, v níž nalezneme nepřeberné množství zajímavých podnětů, z kterých bychom vytvořily jedinečné šaty, které nemá ani princezna. Každé dítě dostane již hotovou šablonu s průhledem pro hledání zajímavých míst na školní zahradě. Starší děti zvládající kresbu postavy si ji mohou samy nakreslit a oblečení vystřihnout. Hledáme barevně, strukturálně, svou texturou zajímavá místa pomocí hledáčku. Následně zdokumentujeme.
Závěr
Ve třídě shlédneme novou módní kolekci, která získává na fotografiích zcela jiné vyznění. Šatům vymýšlíme názvy (čtyřlístkové šaty, pískové šaty, kůrové šaty,…).