- seznamují děti s principem tisku, vyvolávají zájem o vlastnosti okolního světa, probouzejí výtvarnou fantazii a tvořivost
- stopy materiálů, přírodnin a drobných předmětů se liší tvarem, velikostí a texturou
- děti je sbírají, pozorují a porovnávají
- nejdříve si jen hrají, vytvářejí sbírky otisků, komponují nálezy na ploše
VÝTVARNÉ ETUDY S TISKÁTKY
- děti využívají skutečná razítka, písmena či číslice
- tiskátka vytvořené dětmi – lze je vyřezat do gumy, korku nebo je vytvořit otiskem drobných plochých předmětů a členitých materiálů do plastické gumy
AKTIVNÍ GRAFIKA
- přilepení materiálů a předmětů na pevný podklad=matrice pro tisk z hloubky nebo z výšky připomínající asambláž
- charakter otisku navozuje slovní či výtvarné asociace se zajímavým obsahovým kontextem
KOMBINOVÁNÍ S JINÝMI VÝTVARNÝMI TECHNIKAMI
- na otiskování lze navázat kresbou, malbou nebo některou grafickou technikou
FROTÁŽ
- specifický typ otisku
- objevuje se v kombinaci s mnoha technikami nebo je východiskem pro další postupy, například pro koláž
VELIKOST FORMÁTU
- dle záměru učitele nebo žáka, lze se setkat se všemi velikostmi podkladu-od A6 až po balicí papír
Čeho se každý den dotýkám, razítka z plastické gumy
Použitá literatura:
ROESELOVÁ,VĚRA. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. s. 106-108. ISBN 80-902267-1-X.