KURT SCHWITTERS * 1887 – † 1948, Německo používal takzvanou metodu “poezie v klobouku” – sebral nejodlišnější prvky a složil je podle náhodnosti jejich tvaru, barev nebo hmoty využíval vše – kousky dřeva, železa, poštovní známky, kameny, zátky, odstřižky plechu, obálky, lístky z tramvaje, slepičí pírka atd. jeho díla byla jenom z těchto zlomků, které skládal vedle sebe koláže, asambláže, objekty, malby, grafický design, prostorové instalace, happening, poezie jménem Merz označoval svá díla Konstrukce Merz Merzbild Rossfett Merzbau Konstrukce pro urozené dámy
MAX ERNST * 1891 – † 1976, Německo, Francie patří mezi zakladatele dadaismu a surrealismu ve svém díle používal málo běžné výtvarné techniky (koláž, asambláž, olejomalba), z nichž některé sám vynalezl (frotáž, gratáž, oscilace ) těžil s dětských metod, které znal fotomontáž – dal tomu prostor evokuje fantazii, transpozice reality do jiné roviny Koláž bez názvu – letadlo, neorganické věci, část ruky Žena ve vratké poloze Dada- Gauguin Nový císař Loplop představuje Loplop
MARCEL DUCHAMP * 1887 – † 1968, Francie V New Yorku založil spolu s Man Rayem dadaistickou skupinu ready made – průmyslově vyrobené předměty prezentoval jako estetické objekty + podpis poskládal lahve a podepsal se pod ně Fontána Nevěsta svlékána svými milenci, dokonce = Velké sklo Stojan na sušení lahví – ready made, originál ztracen Kolo bicyklu – první ready-made
MAN RAY * 1890 – † 1976, USA, Francie procházel rozličnými uměleckými světy, výtvarnými žánry a technikami – od kubismu se obrátil k dadaismu a k surrealismu před vernisáží své výstavy zaplnil celou galerii nafouklými balónky, takže návštěvníci je museli propíchat, aby se dostali k exponátům využívá fotografii k tvorbě dadaistických objektů některé dadaistické objekty prokazují svůj inspirační zdroj ve světě krejčovských figurín, žehliček, jehel, nití, ramínek a odstřižků látek maloval, konstruoval asambláže Obstrukce Dárek Objekt, který má být zničen
FRANCIS PISABIA * 1879 – † 1953, Francie jeho “mechanomorfy“ (mechanické kresby) ho proslavily a staly se symbolem dadaismu přivázal opici k rámu a podepsal se Snoubenka – stroj symbolizoval jeho snoubenku, otiskával části rozebraného budíku Centimetry – koláž Domněnka podobizny Arthura Cravana – postava považována za prototyp dadaisty, který své pohrdání dával najevo tím, že se svlékl před vybranou newyorskou společností, která přišla na jeho přednášku Žena s monoklem – z období nestvůr