Bohatství barev lesa

  • Výtvarný cíl: objevení rozličných zelených odstínů; hry s rytmem, hustotou, barevností
  • Výtvarná technika (postup): otisky přírodnin s použitím temperových barev
  • Pomůcky: různé druhy listů, jehličí; štětce, temperové barvy, tabulka pro každého, balicí papíry A3, paleta, ukázka z tvorby Georgese Seurata

Motivace  a hra
  • Každá barva má svou tajnou řeč. Zelená přestavuje klid, mládí, naději.
  • Jak na nás působí, jaké vlastnosti bychom ji přiřadili?
  • Používáte při malování pouze zelené, co máte v tubách, nebo barvy mícháte?
  • Kolik myslíte, že máme v přírodě odstínů?
  • Podívejte se kolem sebe, kde všude vidíte zeleň?
  • Dokážeme ji odlišit od známé zelené z tuby? Je to spíše zelenomodrá, zelenohnědá?
  • Zavítáme do terminologie a vysvětlíme dětem, že smícháním dvou barev vznikají barvy lomené.
  • Každému rozdáme tabulku a na základě pokynů budou žáci míchat barvy a tím tvořit pro ně nové odstíny.
  • Zelená se dá vytvořit ještě jinak. Když se podíváme zblízka na televizi, spatříme barevné tečky; poodstoupíme-li, vidíme jasné barvy. Tohoto přesně využívali pointilisté. Až půjdete okolo velkých billboardů, podívejte se, z čeho jsou utvořeny a pak poodstupte. Následuje ukázka detailu a celého obrazu od Georgese Seurata.

 

zelená

zelená

+

světle modrá

zelená

+

tmavě modrá

zelená

+

světle hnědá

zelená

+

tmavě hnědá

zelená

+

bílá

zelená

+

černá

             

Míchání různých odstínů zelené

 

Realizace výtvarné činnosti
  • Dokázali bychom listy, jehličí přesně takto nakreslit?Oni to udělají za nás.
  • Obrátíme list žilnatinou nahoru a prsty se jí dotýkáme.
  • Stačí jen spodní stranu natřít zvoleným odstínem zelené a otisknout ji na papír.
  • Měníme druhy listů, odstíny zelené, rytmus otisků, otiskujeme listy celé, nebo jen jejich části.
  • Nebojte se švihnout natřeným jehličím o papír, experimentujte a vytvořte na papíře bohatství lesních barev.

 

Závěr

  • Zaměřujeme se na rozmanitou škálu zelených odstínů a jejich uspořádání v ploše.
  • Hledáme nejzajímavější otisky a lomené barvy.
  • Děti by měly dojít k závěru, že v přírodě existují pozoruhodné odstíny, které budeme využívat při dalším tvoření.

Žádné výsledky hodnocení

Ohodnoť příspěvek

Sdílet příspěvek

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *