Klaun jsem já

  • Výtvarný záměr:  propojit vlastní identitu s výtvarným projevem, podpořit svou jedinečnost a fantazii.
  • Výtvarná technika: otisky, asambláž
  • Pomůcky: čtvrtky A3, černobílé vytištěné fotografie dětí na A4, korkové špunty, temperové barvy, plastová podložka, dekorační bambulky různých barev, krepový papír, sešívačka, štětce, tekuté lepidlo, lepidlo v tubě, nůžky.

Motivace

  • Povídání si o tom, jak jsme každý jiný a jedinečný.
  • Ukázka různých klaunů.

Realizace výtvarné činnosti

Učitelka vytiskne a vystřihne černobílé portréty dětí, které si děti samy lepidlem v tubě přilepí na čtvrtku A3. Na plastovou podložku vymáčneme různé odstíny temperových barev a ke každé přiložíme korkový špunt. Děti si vezmou korkový špunt, namočí do barvy a otiskávají kolem svého portrétu. Pro hezký otisk je dobré co namočení do barvy, to 1 otisk. Pro změnu barvy si vezmou špunt u přiložené barvy. Snaha o motivaci, aby pozadí bylo veselé, hravé, tvořeno více barvami. Na zaplněnosti celého pozadí netrváme, děti skončí ve chvíli, kdy jsou spokojené.

U lepení dekoračních bambulek se nám nejvíc osvědčilo si papír natřít lepidlem a bambulku položit. Zkoušeli jsme i natírat bambulky lepidlem v tubě/tekutým, ale dětem bambulky odpadávaly, byly více upatlané. Někdo natřel rovnou celé vlasy lepidlem a kladl bambulky, většina dětí postupovala po jedné. Snažíme se děti motivovat k tomu, aby zaplnily vlasovou část, samozřejmě je více než vítané, když si udělají větší bambulkovou hlavu a kdo chce, si nalepí i klaunský nos. Mašle jsem vyráběla já, které jsme předtím využívaly při hrách (týdenní plán: Masopust). Děti si po dokončení lepení vyberou mašli a lepidlem v tubě si ji přilepí na krk.

Žádné výsledky hodnocení

Ohodnoť příspěvek

Sdílet příspěvek

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *