- Výtvarná technika (postup): malba temperovými barvami, zapouštění vodových barev do klovatiny
- Pomůcky: velké kartony, řezák, temperové barvy, klovatina, vodové barvy, voda, kelímky na barvu, štětce, lepidlo, šablony podzimních listů, vylisované podzimní listy
Příprava učitelky
- učitelka vyřízne z kartonu 3 shodné trojúhelníky, jejichž špička na vrcholu může být useknutá
- ze zbytku vyřízne větve-pro jednoduchost stačí úzké trojúhelníky, obdélníky
Realizace výtvarné činnosti
– tvorba stromu:
- vytvoříme 4 skupiny dětí
- 3 skupiny malují díly stromů (temperami- a to zelenou, tmavě zelenou, černou, hnědou,…)
- 1 skupina barevně dotvoří větve (větve potřeba obarvit i z druhé strany)
- po zaschnutí učitelka slepí všechny 3 díly stromu k sobě
- kolik připevníme větví a kam necháme na dětech-uč. pouze přilepí na určené místo (u malých dětí)
- na strom děti lepí vylisované listy nalezené na procházce-veškeré umístění i výběr listů je na dětech
– tvorba listů z klovatiny
- dětem dáme na výběr z hotových vystřižených šablon listů (dub, javor,.)
- pokud děti zvládnou, potřou celou plochu listu klovatinou a ihned nanáší pomocí štětce vodové barvy s odstíny podzimních listů
- i tyto listy děti upevní na strom (kontrast živých a neživých listů)
