Podzimní břízy

  • Výtvarný záměr: experimentovat s mísením barev, různorodými nástroji
  • Výtvarná technika/postup: kombinovaná technika (malba válečkem, otisky)
  • Pomůcky: bílé čtvrtky A3, papírová lepenka (žlutá), nůžky, temperové a vodové barvy, štětce, kelímek s vodou, plastové destičky, grafické válečky, zákaznická kartička (z obchodů), kartáč na nádobí, ubrus.

Realizace výtvarné činnosti

Pro práci zvolíme čtvrtky A3. Děti si na čtvrtku položenou na výšku lepí proužky papírové lepenky = kmeny. Při dopomoci se pokaždé ptejte dětí, zda chtějí kmeny tenké/tlusté, jak velké/malé a dle toho jim ustřihněte proužek a podejte jim ho, aby si ho nalepily. Počet kmenů stejně tak i jejich směr ponecháváme na dětech.

ZEM
Děti si vodovými barvami namalují štětcem linku, která bude odělovat zem od oblohy a zem vymalují zemitými odstíny.

OBLOHA
Není potřeba čekat na zaschnutí vodovek. Na plastové desky s rozestupy vymáčkneme temperové barvy (odstíny modré, zelené + bílá). Děti na váleček naválí barvu a roztírají ji různými směry po celé ploše čtvrtky vyjma země. Jakmile barva zaschne, děti opatrně sloupnou papírové lepenky, pod kterými se objeví bílé proužky. 

KMENY BŘÍZY
Trochu černé tempery štětcem rozetřeme do plochy na plastové desce, děti tupováním hrany karty na ni nanesou dostatečné množství barvy. Kartu položí na okraj kmene a táhnou ji směrem k druhému okraji.

LISTÍ BŘÍZY
Na plastovou desku nejprve učitelka vymáčkne žlutou temperovou barvu. Děti tupují kartáčem na nádobí v barvě a následně ji otiskávají na papíře – soustředit se více na prostor, kde je koruna stromu, neopomenout nazem, kam podzimní listí padá. Zároveň upozornit, aby si děti příliš nezakryly barvou pracně vytvořené kmeny stromů. Po žluté následuje oranžová a červená. Snaha o mísení, ale zároveň o nepřekrytí barvy předchozí.

Žádné výsledky hodnocení

Ohodnoť příspěvek

Sdílet příspěvek

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *