Hromada odpadků

  • Výtvarný cíl: uplatnění kontrastních, materiálových, barevných struktur a míry náhody
  • Výtvarná technika (postup): fotografování, akumulace, objekt-pasti
  • Pomůcky: igelitové, papírové pytlíky, alobal, fólie, textil, provázek, víčka, čtvrtky A4, papíry, pera, lepidlo Herkules, fotoaparáty, černé čtvrtky A0, ukázky nových realistů

Motivace a hra

  • Mohou po světě cestovat i odpadky? Pokud ano, jaké a kam?
  • Následuje igelitový kvíz, kdy do igelitových, papírových pytlíků, tašek, alobalů a fólií vložíme text.
  • Dvojice vždy ohmatá materiál, vyjme otázku a její odpověď zaznamená s číslem na svůj papír.
  • Po uplynutí doby, předá tašku další skupině sedící v kruhu po pravici.
  • Otázky obsahují témata o výrobě plastů, recyklaci, opakovaném používání, odhadech o spotřebě sáčků na 1 člověka za rok a místa, kde končí většina plastů, pokud se nerecyklují.
  • Po skončení zazní všechny možné návrhy odpovědí se sdělením i těch správných.
  • Přinesené odpadky roztřídíme a sdělíme si, do jakého kontejneru by patřily.
  • Zamyslíme se, jak velká by byla hromada odpadků v této třídě z celé školy, vesnice za jeden den, týden i měsíc.
FERNANDEZ ARMAN
Fernandes Arman (akumulace)

Realizace výtvarné činnosti

  • Zkoumáme hmatem i přes hledáček fotoaparátu kvalitu a krásu jednotlivých odpadových materiálů.
  • Experimentujeme se světlem, stínem, tvarem, barvou odpadů i kompozicí
  • Zasvětíme žáky do půvabu detailů, kdy není vždy hlavní zachytit celek.
  • Pozadí zvolíme černé. Každý by měl vytvořit jednu originální fotografii.
  • Možnost, jak upotřebit odpadky, aniž bychom je vyhodili do kontejneru, je jít po stopách nových realistů a vytvořit z nich umělecké dílo.
  • Realisté využívali především náhody; přáli si, abychom se zamysleli a změnili názor i na smetí.
  • Spojíme akumulace (=hromadění) Armana tím, že využijeme odpadky, které vsypeme na papír a objektů-pastí Spoerriho, kdy tyto objekty takto přilepíme k papíru a poté zavěsíme na stěnu.
  • Vše bude záležet pouze na náhodě.
  • Odpadky se mohou různě překrývat a dotýkat.

Závěr

  • Co dělat, abychom v budoucnu nespotřebovali tolik odpadků?
  • Jak by se jinak daly využít  igelitové tašky (v umění, designu)?
  • V čem jste spatřovali největší rozdíl, když jste pozorovali kompozici zrakem a poté v hledáčku fotoaparátu?
  • Chtěli byste tvořit v duchu nových realistů?
  • Nafocená díla dle času promítneme na interaktivní tabuli.
Žádné výsledky hodnocení

Ohodnoť příspěvek

Sdílet příspěvek

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *