Umění ulice

  • Výtvarný cíl: barevné ozvláštnění nevýrazných trhlin, děr na ulicích
  • Výtvarné vyjadřovací prostředky: street art, kombinovaná technika
  • Pomůcky: ukázky z tvorby autorů graffiti a street-artu, papíry A5 na psaní, plastové lahve s vodou, štětce, temperové barvy, kelímky na vodu, fotoaparát
Motivace
Jan Kaláb, Kostky
  • Zvláštní stopou člověka je psaní po zdech. Většina jistě viděla graffiti.
  • Kde všude se s nimi můžeme setkat?
  • Jaká místa sprejeři vyhledávají?
  • V čem je problém jejich sprejování?
  • Slyšeli jsme již street art?
  • Na základě obrázků se děti budou snažit najít základní znaky, rozdíly mezi těmito příbuznými směry, které sepíší na papír.
  • Street art neboli pouliční umění, nemusí vycházet pouze ze šablon, či lepení různých nálepek, samolepek a plakátů ve městech.
  • Do street art patří Jan Kaláb. Ten se liší tím, že sprejoval na povolených místech, tvořil prostorové 3D reliéfní graffiti z polystyrenu a umísťoval je na hlavní místa, kde si jich každý kolemjdoucí musel všimnout.
Postup výtvarné práce
  • Nás však bude zajímat jiný přesah graffiti od Jana Kalába.
  • Mimo jiné maluje pastelovými barvami záplaty na chodnících, sype barvy do louží, vyplňuje jimi trhliny v asfaltu.
  • Naše vesnice je bohatá na tyto úkazy v silnicích. Jak si s nimi poradíme, je na nás.
  • Jediné, co budeme k tomuto umění potřebovat, bude voda, štětce a tempery, kterými zbarvíme malé množství vody a vlijeme do děr.
  • Především budeme ale potřebovat oči, které objeví zajímavé skulinky v okolí a učiní je tak zajímavými.
Reflexe
  • Street art bude v průběhu akce dokumentován.
  • Každý žák může samozřejmě barevně zviditelnit i více míst.
  • Společně projdeme jednotlivé malby, anebo je budeme ve fotografiích prezentovat ve třídě.
  • Hledáme ty nejzajímavější z hlediska barevnosti, nápaditosti.
  • Hodnotíme i objevení zajímavého předtím utajeného místa.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *