• otisk není originálem, lze ho reprodukovat bez omezení a stále stejně dokud vydrží síto
  • matrici nahrazuje síťovina napjatá v rámu
  • barva se roztírá pomocí tříče (těrka), který jí hrne přes síto přiložené na papír
  • pod sítem se plocha papíru pokrývá stejnoměrně barvou
  • práce lakem využívá linií, a proto připomíná kresbu
  • je mimořádně vhodná pro realizaci užité grafiky, pro potisk látek apod.

 

  • práce s papírovými šablonami je snadná a pohotová
    • výchozím materiálem pro šablony je silnější kreslířský papír, který je možno trhat nebo stříhat
    • trhaná šablona působí měkce nepravidelnými obrysy expresivněji, stříhaná nebo prořezávaná šablona je věcná a přesná

 

KOMBINOVÁNÍ S JINÝMI VÝTVARNÝMI TECHNIKAMI

  • spojení sítotisku s kreslířskými technikami
  • spojování s písmem – koláž, protisk, grafické techniky

 

VELIKOST SÍTOTISKŮ

  • závidí na velikosti síta a na záměru učitele
  • vhodné jsou formáty A3 nebo větší
  • s menším sítem se lépe zachází

 

TECHNICKÉ OBTÍŽE

  • obtíže vznikají při mísení a ředění barev
  • nejvhodnější práce je se škrobovou vodou obarvenou temperovými či plakátovými barvami nebo Remacolorem
  • je-li barva příliš řídká, zatéká pod síto nebo pod šablony; je-li příliš hustá, špatně se sítem protlačuje
  • pokud si učitel není jistý jeho hustotou, musí si to před výukou sám ověřit

sítotisk

Použitá literatura:

ROESELOVÁ,VĚRA. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. s. 132-133. ISBN 80-902267-1-X.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *