Nová kolekce letní obuvi

  • Výtvarný záměr: navrhnout vlastní letní obuv
  • Výtvarná technika: práce s papírem
  • Pomůcky: kartony A4, tužky, nůžky, lepidla v tubě, barevné papíry A5, fixy, dekorativní prvky (knoflíky, bambulky, vata, mušličky apod.), tavná pistole

Motivace
  • Dikuse: Boty – poznáte, která bota je pravá a která levá? Umíte navlékat a zavazovat tkaničky? Jaké boty nosíme v zimě, v létě? Kde můžeme spatřit nejvíc bot?
  • Říkanky o botách – Kovej, kovej, kováříčku; Šiju boty do roboty; Paci, paci, pacičky, táta koupil botičky; Já ne, já ne, to ty, to ty, zouvalas mi obě boty.
  • Třídíme boty – děti si přinesou do třídy své boty a položí je na jednu hromadu. Společně mají za úkol je roztřídit do skupin podle: způsobu zapínání/barvy/druhu.
  • Experiment: Malé a velké boty – víte, proč nosíme boty, co nám sedí a nenosíme boty menší nebo větší? Učitelka přinese malé bačkory/pantoflíčky + poskytne své vlastní pantofle. Děti si postupně prakticky vyzkouší chůzi v obou botách a na základě toho vyvodí, proč je důležité, aby nám boty seděly.
  • Seznámení se záměrem – navrhnout si vlastní letní obuv (sandále, pantofle, žabky).

 

Realizace výtvarné činnosti

Vhodné je před činností navštívit prodejnu s obuví nebo zhlédnout fotografie na internetu (Baťa, CCC) se zaměřením na letní obuv – sandály, žabky, pantofle. Upozorníme děti, aby pozornost zaměřily na pásky – jejich počet i vzhled (různé barvy, ozdoby, šířka, křížení).

Děti si na karton A4 obkreslí obě své nohy bez nebo s bačkorami, pečlivě stopy vystřihnou a podepíšou se na jejich spodní stranu. Samy se rozhodnou, zda chtějí na bílou stélku rovnou kreslit fixy nebo si ji nejdřív podlepí barevným papírem (nalepení stélek na barevný papír a vystřižení) a pak dále dekorují.  Pokud děti kreslí na bílou stélku, mohou použít barevné fixy, v případě barevného podkladu saháme po černém fixu, který víc vynikne. Na stélky lze kreslit konkrétní letní motivy i dekorativní vzory.

Na pásky dětem poskytneme barevné papíry A5. Děti si stříhají proužky, jejich konce natřou lepidlem a přilepí je na spodní stranu (podrážku) bot. Pro vatu, bambule použijeme lepidlo v tubě, v případě lepení knoflíků, mušliček dopomůže učitelka s tavnou pistolí – kápne lepidlo na daný prvek a dítě si ho přilepí. Z důvodu dopomoci pracujeme v této fázi už po skupinkách.

Závěrečná činnost

  • Vyzkoušení nových bot – v případě, že se jedná o pantofle.
  • Vystavení nové kolekce

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *