Namaluj si ponožky

  • Výtvarný úkol: namalovat kamarádovi bláznivě barevné ponožky přímo na jeho tělo
  • Výtvarná technika/postup: body-art (=tělové umění)
  • Pomůcky: malířské palety, temperové barvy (nebo barvy na tělo), širší ploché štětce, staré látky, židličky, ubrusy, fotoaparát

 

Motivace a hra
  • Hádanka:
    • Nejdřív špička, potom pata,
    • obuté jsou natotata.
    • Do bot radši na nožky,
    • vezměte si _ _ _ _ _ _ _.
  • Pohybová hra: PonožkováPřes hernu natáhneme provázek (popř. ho mohou držet dvě děti), na který si každý pověsí na kolíčky své ponožky. Děti se rozdělí na 2 družstva a stoupnou si do řady za sebou. Na povel vystartují první, vezmou libovolnou ponožku a utíkají s ní k družstvu. Tam ji předají do ruky dalšímu členovi a ten se snaží co nejrychleji najít na šňůře ponožku do páru. Přinese ji a položí vedle družstva. Vybíhá třetí, vezme ze šnůry novou libovolnou ponožku a čtvrtý hledá opět ponožku do páru. Pokud se stane, že si dvě děti z odlišného družstva vezmou stejnou ponožku, ten, který si toho všimne, ji může druhému dítěti vzít z ruky. Vyhrává družstvo, které má více párů.
  • PL: Najdi pár ponožekviz pracovní listy
  • Motivační seznámení s úkolem – Dnes jsou v módě bláznivé ponožky, které jsou pokud možno co nejbarevnější. Existuje obchod (http://www.onesock.eu – možnost nahlédnout na fotografie), kde si můžete koupit různé liché ponožky a libovolně je spolu spárovat. Anebo si můžeme tyto bláznivě barevné rozdílné ponožky namalovat přímo na naše nohy.

 

Realizace výtvarné činnosti

Děti si samy utvoří skupinky po 4-6 dětech a sednou si k jednomu stolu, kde se domluví, komu ze skupiny budou malovat ponožky. Učitelka mezitím připraví ubrusy, které položí na zem ke stolečkům a postaví na ně židli, kam si sedne dětmi vybraný model. Učitelka si zve postupně celou skupinu k sobě, kde si děti řeknou, jaké barvy chtějí mít na paletě. Od učitelky odchází s paletou, štětci a mohou se pustit do práce.

Dítě, kterému děti budou malovat na nohy (ideálně aby nemělo punčocháče), si sundá ponožky a vyhrne si tepláčky co nejvýš. Ponožky jsou různé – kotníčkové, klasické, podkolenky i nadkolenky. Počítejte s tím, že první dva typy ponožek děti moc zajímat nebudou.  Malujeme neředěnými temperami, aby barvy nestékaly dítěti po noze a neničily malbu. Při změně barvy otíráme štětce do starých hadříků/papírových ubrousků. Ponožky by měly být na nohách zřetelně ukončené.

Závěr        
  • Vyfocení ponožek – Nově vzniklé ponožkové kousky zdokumentujeme a druhý den můžeme fotografie dětem promítnout na televizi/interaktivní tabuli.
  • Svléknutí ponožek – a jak jinak než vodou. V této fázi je vhodná dopomoc druhé učitelky.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *