• Výtvarný úkol: hledat v náhodně vzniklých skvrnách motivy květin
  • Výtvarná technika/postup: zapouštění do vlhkého podkladu, kresba tuší a dřívkem
  • Pomůcky: čtvrtky formátu A4, houbičky, kelímky s vodou, anilinové barvy, kulaté štětce, špejle, černá tuš

Motivace a hra

V období jara, kdy se na záhoncích objevují první jarní květiny, seznamujeme děti s jejich názvem, barvou, vzhledem, užitečností, či jedovatostí (zlatý déšť, fialka, pampeliška, petrklíč, bledule, sněženka, tulipán, narcis,…). Hrajeme si na květiny, kdy po třídě rozmístíme černobílé obrázky květin, mezi kterými se děti pohybují. Učitelka řekne jméno květiny, děti ji musí najít a stoupnout si k ní. Úkol ztížíme tím, že řekneme: „Najdi květinu, která je fialová.“

 

Realizace výtvarné činnosti

Děti si houbičkou navlhčí celý formát čtvrtky. Papír musí být dostatečně vlhký, nesmí však na něm zůstávat loužičky. Pomocí štětce, vody a anilinových barev zapouštíme barvy do plochy. V dolní části se snažíme o odstíny zeleně pro trávu, stonky, listy – zde můžeme místo tupování namalovat decentní stonky. V horní části nanášíme barvy typické pro barvu květin. Plocha nemusí být celá zaplněná barvou, ani se barvy nemusí zapouštět do sebe.

Po zaschnutí podkladu hledáme ve vzniklé abstrakci květiny, které tuší obtahujeme a dokreslujeme jim detaily. Pokud děti žádné tvary neobjeví, plochu berou jako zajímavý barevný podklad, na nějž kreslí různorodé květiny (tulipány, sedmikrásky,…).

Závěr

Oceňujeme kreativitu při hledání květin, pečlivost.

Květinová abstrakce Květinová abstrakce2

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *