• Výtvarný úkol: přeměnit sebe samého v klauna s jeho charakteristickými znaky
  • Výtvarná technika (postup): počítačová grafika (popř. kresba fixy)
  • Pomůcky: fotografie klaunů, počítač/interaktivní tabule s programem Malování, fotografie dítěte, tiskárna (při kresbě fixy –fotografie dítěte vytištěné na čtvrtce A4, barevné fixy)
Motivace a hra
  • Pozorování fotografií klaunů – zaměření se na líčení, oblečení, doplňky, barvy.
  • Popis vzhledu klaunavyvození hlavní znaků na základě fotografií (nalíčený obličej, umělý červený nos, pestrobarevné šaty většího čísla s rozličnými vzory, velké záplaty, kšandy, křiklavě barevná paruka na hlavě).
  • Neverbální komunikace: Smutný klaun – vybraný hráč sedí na židli a představuje smutného klauna. Ostatní děti k němu postupně přicházejí a snaží se ho rozveselit, nesmí však přitom promluvit. Komu se to podaří, stává se klaunem.

 

Realizace výtvarné činnosti

Děti baví práce mnohem víc, pokud mohou přeměnit samy sebe v někoho jiného. Děti den předtím vyfotíme, postačí zachytit hlavu a část hrudníku. Kdo nemá ve třídách možnost práci realizovat na PC/interaktivní tabuli, fotografie vytiskneme na čtvrtku A4 a dotváříme je fixami. Výhodou kresby fixy je přesnost, detailnost, rychlost a realizace výtvarné činnosti se všemi dětmi najednou. Nevýhodou je, že chyby již nelze vzít zpět jako u PC, fixy ztrácí na tiskařských barvách svůj odstín a krycí bílá fixa potřebná pro nalíčení klauna v běžných sadách neexistuje. Můžete však zkusit sáhnout po husté bílé tempeře bez použití vody. Při práci na PC je postup stejný jako u námětu: Čerti jsou jen lidé.


Závěr
  • Vymysli si své umělecké jméno – např. klaun z balónkova, klaunka Bublinka, Klaun Bimbo, Klaunice parádnice, HugoFugo, Bumbum… atd.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *