Hry s otisky

  • seznamují děti s principem tisku, vyvolávají zájem o vlastnosti okolního světa, probouzejí výtvarnou fantazii a tvořivost
  • stopy materiálů, přírodnin a drobných předmětů se liší tvarem, velikostí a texturou
  • děti je sbírají, pozorují a porovnávají
  • nejdříve si jen hrají, vytvářejí sbírky otisků, komponují nálezy na ploše

 

VÝTVARNÉ ETUDY S TISKÁTKY

  • děti využívají skutečná razítka, písmena či číslice
  • tiskátka vytvořené dětmi – lze je vyřezat do gumy, korku nebo je vytvořit otiskem drobných plochých předmětů a členitých materiálů do plastické gumy

 

AKTIVNÍ GRAFIKA

  • přilepení materiálů a předmětů na pevný podklad=matrice pro tisk z hloubky nebo z výšky připomínající asambláž
  • charakter otisku navozuje slovní či výtvarné asociace se zajímavým obsahovým kontextem

 

KOMBINOVÁNÍ S JINÝMI VÝTVARNÝMI TECHNIKAMI

  • na otiskování lze navázat kresbou, malbou nebo některou grafickou technikou

 

FROTÁŽ

  • specifický typ otisku
  • objevuje se v kombinaci s mnoha technikami nebo je východiskem pro další postupy, například pro koláž

 

VELIKOST FORMÁTU

  • dle záměru učitele nebo žáka, lze se setkat se všemi velikostmi podkladu-od A6 až po balicí papír

hry s otisky

Čeho se každý den dotýkám, razítka z plastické gumy

 

Použitá literatura:

ROESELOVÁ,VĚRA. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. s. 106-108. ISBN 80-902267-1-X.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *