Houbařův PET-ráj

  • Výtvarný cíl: využití barevnosti plastových lahví, jejich rozmanitého tvarování, kombinování v prostorové tvorbě
  • Výtvarné vyjadřovací prostředky: plastika z plastových lahví, instalace
  • Pomůcky: různé druhy plastových láhví, nůžky, řezák, lepenky, atlas a obrázky hub, notebook, fotoaparát, snímky z tvorby Veroniky Richterové, suché houby v sáčku

 

Motivace
  • Námět dnešní hodiny je ukryt v zavřeném sáčku.
  • Napřed ponecháme žákům možnost si pytlík osahat, zda by na základě hmatu poznali jeho obsah.
  • Následně necháme každému přes pytlík přivonět sušených hub.
  • Žáci si své tajemství pro zatím nechají pro sebe a mezitím přemýšlí, jak na ně vůně působila, zda jim byla příjemná, či nikoliv.
  • Po odhalení námětu si vyjmenujeme základní rozdělení hub i s jejími zástupci.
  • Na tabuli upevníme známé i méně známé druhy hub a žáci se je snaží pojmenovat.
  • Navážeme rozhovorem, jaké houby poznáme na dálku podle barvy, tvaru, velikosti, kde všude mohou růst a jaké prostředí mají rády.

Lakovka ametystová

Prašivky
Postup výtvarné práce
  • Houby jsou živé organismy, ale jak by vypadaly v lese neživé houby z plastových lahví?
  • V čem budou jiné než ty opravdové?
  • Inspirujeme děti tvorbou Veroniky Richterové, seznámíme je s pojmem pet-art, zopakujeme si stavbu hub a pokusíme se vytvořit neživé, různě veliké, barevně a tvarově poutavé houby.
  • Děti mohou v průběhu nahlédnout na internet, či do atlasu hub.
  • Zda žáci budou pracovat jednotlivě, ve dvojicích, či ve větších skupinkách, ponecháme na nich.
  • Po dokončení půjdeme plastiky zasadit do lesa vedle školy a vytvoříme tak kontrast neživých hub v živém lese.
Reflexe
  • Jak by se Vám líbilo, kdyby v lese rostly takovéto houby?
  • V čem vidíte výhody, nevýhody?
  • Houbařův ráj nafotíme.
  • Co s houbami? Necháme je přírodě, aby ji zdobila? Vyrovnala by se s plastem?
  •  Po skončení akce houby instalujeme do prostor školy.

 


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *