• Výtvarný úkol: vybrat si jeden dopravní prostředek a zobrazit ho, společně vytvořit síť cest s dopravními značeními a umístit svůj prostředek na vhodné místo
  • Výtvarná technika (postup): kombinovaná technika
  • Pomůcky: čtvrtky formátu A5, 2 kartony, černé papíry, černá tuš, špejle, nůžky, lepidlo v tubě, izolepa, fixy, pastelky, voskovky, ubrus, bílý fix nebo pastelka

 

Motivace a hra
  • Pracovní list: Co jezdí, létá a pluje – ke stažení na adrese: http://dum.rvp.cz/materialy/co-jezdi-pluje-a-leta.html (vystřihnuté dopravní prostředky lepit na cestu, vodu nebo nebe).
  • Pantomima: Dopravní prostředky – jeden dobrovolník předvádí, ostatní hádají.
  • Seznamování s dopravními značkami – zákazové, příkazové, výstražné, informativní.

 

Realizace výtvarné činnosti

Děti si zvolí libovolný dopravní prostředek, který nakreslí tuší a špejlí a po zaschnutí si ho pastelkami vybarví. Může se jednat o auta, autobusy, trolejbusy, vlaky, letadla, vzducholodě, vrtulníky, lodě, ponorky, plachetnice atd. Hotové prostředky pedagog dětem vystřihne.

Dva až tři velké kartony (dle počtu dopravních prostředků) spojíme lepenkou a vytvoříme tak dlouhý kartonový pás. Z černého papíru stříháme rovné pruhy, zatáčky, které skupiny dětí konstruují na plochu. Ze zbytků papíru vytváříme kolejnici pro prostředky jezdící po kolejích a parkoviště. Tvoříme dálnice, křižovatky, vlakové přejezdy – vše dle obrazotvornosti dětí. Po dokončení návrhu začneme jednotlivé díly přilepovat na plochu a to tak, že začneme s lepením z jedné strany a postupně se dostáváme na stranu druhou. Děti pak pomocí bílé pastelky nebo fixu kreslí na silnice přerušované čáry, přechody; barevnými fixy semafory a značky. Na závěr na silnice, kolejnice, moře a oblohu upevní vlastní dopravní prostředek.

doprava ve městě doprava ve městě2
Závěr
  • Společná kontrola – správné umístění dopravních prostředků (cesty, voda, nebe)
  • Pojmenovávání dopravních prostředků a značek


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *