• Výtvarný záměr: zachytit na jednom snímku kontrast mezi dnem a nocí
  • Výtvarná technika/postup: kresba voskovkami, malba anilinovými barvami
  • Pomůcky:  čtvrtky formátu A4, tužky, žluté a bílé voskovky, anilinové barvy, širší kulaté štětce, nádoby na vodu, ubrus
Motivace a hra
  • Seznámení se záměrem – Co vidíme na obloze ve dne/v noci? (jevy, barvy) Mění se obloha i čas, ačkoliv se jedná o stejnou oblohu, je vždy jiná.
  • Pohybová hra: Den a noc – Na obrázek slunce, který drží učitelka v ruce, se děti pohybují po herně. Jakmile se sluníčko schová za záda učitelky a objeví se místo něj noc (černý papír), jdou děti spát – položí se na koberec. Očkem ale pokukují, kdy se zase objeví den.
  • Demonstrace s globusem – Místnost částečně zatemníme, baterkou osvítíme jednu stranu globusu. Objasnění, kde jsme teď my (ozářená část globusu). Je den, ale na druhé straně zeměkoule děti spí. A tak jak se země pomalu otáčí, přichází u nás poledne, odpoledne, slunce pomalu zapadá a následuje večer, kdy jdeme spát. Na druhé straně země se děti probouzí a chystají se do školky.

 

Realizace výtvarné činnosti

Čtvrtku položenou na šířku si děti v polovině rozdělí tužkou na 2 poloviny. Pomocí žluté voskovky kreslí na jednu polovinu papíru den (slunce, popř. bílé mráčky atd.) a na druhou stranu noc (měsíc, hvězdy). Po uklizení voskovek si vezmou širší kulaté štětce. Pro den používáme odstíny světle modré barvy a pro noc černé (popř. tmavě modré). Při malbě anilinovými barvami používáme hojně vody.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *