Co teď a co potom?

Co teď a co potom

Co teď a co potom? – Pracovní listy k procvičování časové posloupnosti

Pracovní sešit se zaměřuje na rozvoj seriality neboli posloupnosti, což je schopnost správně řadit úkony za sebou. Pracovní listy jsou řazeny podle náročnosti. V první části se jedná o posloupnosti dvou kroků, následují tři, čtyři, a šest kroků v jedné situaci. Úkoly vycházejí z běžného dětského života a obsahují situace, které děti znají z domova i ze školky.

Marie Těthalová je speciální pedagožka, šéfredaktorka Informatoria 3–8 a autorka řady sešitů pracovních listů zaměřených na rozvoj grafomotoriky, slovní zásoby, koncentrace, matematické a čtenářské pregramotnosti a podobně. 

 

Recenze

Perfektně zpracovaný pracovní sešit po stránce kresebné i vzdělávací, který využijí učitelky jak tří letých dětí, tak učitelky připravující děti pro vstup do ZŠ. Neboť se autorka dotýká mnoha témat, je sešit využitelný celoročně od podzimu do léta.

Vzhledem k tomu, že je A4 publikace v černobílém provedení, je okamžitě připravena na okopírování jednotlivých pracovních listů bez nutnosti je jakkoliv upravovat. Učebnice obsahuje pouze pracovní listy. Žádnou teorii nebo obsah v ní nehledejte, ostatně si myslím, že ani jedno není potřebné. Celkem v publikaci najdeme 57 očíslovaných a pojmenovaných pracovních listů řazených od nejjednodušších po nejsložitější. Pokud doma vlastníte některé knihy od nakladatelství Portál, budete jistě znát výtvarný styl ilustrátorky Patricie Koubské, jejíž kresby jsou hezounké, jednoduché a pro děti dobře pochopitelné.

Ty nejjednodušší úkoly obsahují dva obrázky a v sešitu jich nalezneme na procvičování 15, následují úkoly se třemi obrázky v počtu 12 listů. Největší zastoupení v sešitě (23 listů) mají úkoly se čtyřmi obrázky, nejméně úkolů najdeme po šesti (4 listy) a sedmi obrázcích (2 pracovní listy). Když poslední dvě drobné skupiny sloučíme dohromady, tak je sešit rozdělen podle obtížnosti do čtyř skupin. Jak jsem již podotkla na začátku, autorka vytvořila listy, které jsou navíc dobře zařaditelné do mnoha témat probíraných v průběhu školního roku. Týkají se jídla, vaření, pečení, Vánoc, rodiny, povolání, oblékání, režimu dne, domácích i exotických zvířat, hraní dětí doma/na hřišti/ve školce, knih, doktora, úrazů i nemocí, hygieny, dopravních prostředků, nakupování.

Zda necháme děti pouze obrázky vystřihnout a seřadit je dle časové posloupnosti anebo budeme s dětmi rozvíjet příběh prostřednictvím diskuse, ptát se na doplňující otázky, vykreslovat  určité prvky dle zadání apod. to už je na každém pedagogovi. Autorka nám však to nejdůležitější a nejtěžší zpracovala a poskytla.

Žádné výsledky hodnocení

Ohodnoť příspěvek

Sdílet příspěvek

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *